V Valdoccu je od 21. do 25. aprila 2023 potekalo mednarodno srečanje urednikov salezijanskih glasil, ki ga je pripravil vrhovni svetovalec za družbeno obveščanje pri vodstvu salezijanske družbe Gildasio Mendes s svojo ekipo. »Vabim vse, da začutimo in doživimo ta pomemben kraj, kjer se je rodil Salezijanski vestnik, in pijemo iz vodnjaka, ki je rodil to don Boskovo karizmatično iznajdbo,« je dejal v uvodnem pozdravu. Dodal je še: »Vsak izmed vas je predvsem posredovalec, misijonar in oznanjevalec Jezusa Kristusa. Ste ambasadorji don Boska in salezijanskega poslanstva«.
Okoli 80 udeležencev z vseh celin sta pozdravila vikar vrhovnega predstojnika Stefano Martoglio ter inšpektor Piemonta Leonardo Mancini. Vikar je poudaril, da je pomembnost salezijanskih glasil v skrbi za mlade, še posebej za tiste, ki trpijo zaradi različnih pogojev zatiranja. »Ko se naše poslanstvo osredotoča na revno mladino, prejmemo obilo blagoslovov. Revni so tisti, ki nam bodo prinesli odrešenje.«
V dnevih srečanja so se zvrstili različni predavatelji. Med temi so bili tiskovni predstavnik vrhovnega predstojnika Giuseppe Costa, vrhovni ekonom salezijanske družbe Jean Paul Muller in Flavia Trupia, profesorica komunikacije in retorike.
Costa je med drugim spomnil, da je »Salezijanski vestnik še vedno močno komunikacijsko orodje salezijanskega poslanstva.« Predstavil je aktualne izzive, s katerimi se glasilo sooča danes: nove tehnologije, ekonomska vzdržnost, strokovne novinarske vsebine, kakovost in kreativnost.
Jean Paul Muller, vrhovni ekonom salezijanske družbe, je predstavil težko pričakovano temo za razpravo: »Današnja komunikacija s salezijansko identiteto, verodostojnost in prepoznavnost v spreminjajoči se družbi«. Njegov nagovor se je dotaknil vseh aktualnih vprašanj in ponudil številna razmišljanja o tem, kako naj bi potekala salezijanska komunikacija danes in o izzivih, s katerimi se soočamo. »Potrebujemo nove strukturne modele vodenja, upravljanja in odgovornosti, da ohranimo vsaj del našega mladinskega poslanstva«, je preroško opozoril. »Salezijanci moramo preiti od prejšnjega pragmatičnega razmišljanja k strateškemu«, je vrhovni ekonom prepričan o potrebi po spremembi, ki bo salezijancem omogočila načrtovanje mladinske pastorale.
Flavia Trupia je kot zunanja opazovalka spregovorila po pomembnosti in moči salezijanskega glasila, ki ga le-ta ima ter izpostavila, da je »Salezijanski vestnik osebna izkaznica salezijanske družine po svetu.« Poudarila je, da »moramo pripovedovati zgodbe mladih, predstaviti njihov umetniški izraz, občutljivost za okolje in seveda pisati o ubogih in potrebnih ter izkušnjah salezijanskih misijonarjev«. Ob vsebinski je pomembna tudi grafična in vizualna podoba, posodabljanje in nenehno povezovanje, ki ga zavidajo mnoge svetovno znane revije in multinacionalke.
Udeleženci so se medsebojno obogatili z znanji in delom v različnih predelih sveta ter se soočili z raznimi izzivi, kot so sprememba kulture bralcev, ekonomski izzivi in ohranjanje salezijanske identitete v močno sekulariziranih družbah. Ob strokovnem delu srečanja so organizatorji poskrbeli za bogato duhovno poglobitev ob obisku virov don Boskove salezijanske karizme.
M. Suhoveršnik