V korak z mladimi.

Marija, strašna postrojena vojska

Vigilija praznika Marije Pomočnice na Rakovniku

Marija Pomočnica je za letošnji praznik na Rakovnik ponovno privabila mlado in staro, epidemija koronavirusa pa je pripomogla, da so si mnogi lahko slovesnosti ogledali neposredno po spletnem prenosu. Na predvečer zunanjega praznovanja so romarsko svetišče napolnili molivci za duhovne poklice in mladi, župljani rakovniške župnije in romarji.

Večerno sveto mašo, ki so jo s petjem in igranjem obogatili mladi z Rakovnika ter množica ministrantov, je ob somaševanju sobratov vodil ravnatelj Doma Janeza Boska v Želimljem, salezijanec Gašper Otrin.

V nagovoru se je osredotočil na Jezusovo mater Marijo, kakor jo opisuje Sveto pismo, kakršen je Božji pogled nanjo. V nadaljevanju povzemamo nekaj njegovih misli.

 

Da je Božji Sin, Jezus Kristus, prišel na svet, je potreboval mamo. Želel se je roditi kot vsak človeški otrok iz matere. In svojo mater si je ustvaril sam! Ja, On jo je ustvaril: »Zakaj po njem je bilo ustvarjeno vse, kar je na zemlji in kar je v nebesih …« (Kol 1,16). Naredi jo kot popoln model človeka, takega, kot si ga je zamislil ob stvarjenju sveta. Svojo mamo je obvaroval vsakega greha in jo naredil Brezmadežno, vedno devico. Prav to je šlo najbolj v nos Hudiču in zato ne prenese Njene bližine in je ona tista, ki lahko kači stre glavo. Bog je ni ustvaril zase, temveč je želel, da je mati vseh, da je naša mati, da jo kličemo mati in točno to se zgodi pod križem: »Glej tvoja mati« Jn 19,26-27.

Don Bosko je napisal čudovito pesem »O Marija, mogočna Devica«, kjer Marijo imenuje »Strašna postrojena vojska«. Misel izhaja iz knjige Razodetja, ki nam kaže vse prej kot sentimentalistično podobo Marije. Predstavljena je kot bojna kraljica, kraljica legije angelov (Raz 12). Če naredimo povezavo in pogledamo poglavlje pred tem (Raz 11), apostol Janez vidi v nebesih skrinjo zaveze v svetišču, kar pomeni navzočnost Boga med ljudmi. Skrinjo je v Jeruzalem prinesel kralj David in skrinja postane središče templja, presveto. Ta povezava ni slučajna! Marija je nova skrinja zaveze, tabernakelj, monštranca, ki nosi v svojem telesu navzočnost Boga med ljudmi, da je postal Emanuel, Bog z nami. Ona je ta tempelj, kjer Bog prebiva med ljudmi.

Ko angel nastopi v Svetem pismu, nikoli ne gre za otročiča (»glej, kako je luškan«). Prihaja iz onostranstva, poslan je od Boga na zemljo, da prinese Njegovo sporočilo. Marija je kraljica angelov, je bojevnica, ki se je zoperstavila zmaju in gospoduje vojski angelov. Imamo torej mogočno bojevnico, Marijo Pomočnico, ki se bori z nami, na naši strani. In v boju z zmajem je Marija močnejša!

In kaj je naša naloga? To, da vstopimo v vojsko skupaj z angeli. In vojska ni in ne more biti samo zasebna zadeva, osebna izpoved vere, osebne pobožnosti … Pridružiti se vojski angelov pomeni, da navzven izpovedujemo svojo vero, da jo branimo, zagovarjamo verska načela, branimo življenje od spočetja do naravne smrti, v družbi zagovarjamo krščanske vrednote, s svojo vero spreminjamo svet okoli sebe, kajti kakor pravi Jakobovo pismo: »Kaj pomaga, bratje moji, če kdo pravi, da ima vero, del pa nima? … Tako je tudi z vero, če nima del: sama zase je mrtva.«

Pri šahu je glavna figura kralj. A kdo ima največjo možnost premikanja po šahovnici? To je Kraljica: lahko se premika v katerokoli smer in kolikor daleč želi. Kralj zato ni ljubosumen. Bori se namreč zanj, za kralja. Dober šahist ve, da če v igri izgubi kraljico, to pomeni konec igre. Če samo en lovec oz. tekač sodeluje s kraljico, to lahko pomeni zmago že v štirih potezah. Simbol, ki ga dobro razumemo: sodelovati moramo s Kraljico zaradi Kralja, da bo Njegovo ime povzdignjeno nad vse! Drugim moramo pomagati, da Marijo spoznajo, jo sprejmejo v svoje življenje, saj ona je najkrajša, najhitrejša in najlažja pot do Jezusa.

Marija, »strašna postrojena vojska«, naša pomočnica bila si in bodi nam ti na vekomaj. Amen.

Morda vas zanima tudi