Priročnik želi biti v pomoč pri mladostnikovih izzivih ter predstavlja novost v slovenskem pedagoškem in širšem prostoru. Nudi namreč vpogled v malo poznano interdisciplinarno teorijo pozitivnega razvoja mladih (PRM), utrjuje njeno besedišče in s tem miselnost, hkrati pa daje praktične napotke za starše, pedagoške in druge delavce, katehete, mladinske strokovnjake in znanstvenike, oblikovalce (mladinskih) politik ter vse, ki so jim mladi blizu. Tako kot sam nastanek in narava PRM-ja se tudi v pričujočem delu praktični in teoretični vidiki med seboj organsko dopolnjujejo, ko teorija prehaja v prakso in obratno.
Tej knjigi bi lahko dali naslov tudi „mladi na odru sveta“, ker avtorica posveča svoje delo mladim. Knjiga s. Barbare Poredoš je pričevanje nekoga, ki čuti mlade in želi zanje narediti največ. Želi, da bi oni postali protagonisti svojega osebnostnega razvoja. Kako gledamo na mlade v tem hitro spreminjajočem se svetu, ko so mladi prilepljeni na telefon in računalnik ter jim vsi govorimo, da so drugačni kot včasih? Mladi pa so v svojem bistvu enaki, kot so bili skozi vsa tisočletja. Hrepenijo po svojem velikem življenju. So pogumni in bi radi vse naenkrat in danes. Hkrati pa jih je neizmerno strah pred prihodnostjo, ker čutijo svojo mladostno negotovost in negotovost časa, celotne družbe. Radi bi pomagali vsem in radi bi pozornost od vseh. Mladi pa niso nekaj splošnega, ampak je vsak posameznik enkraten v svoji osebni zgodbi, svojih potrebah in željah, s svojimi strahovi in ranami, s svojim imenom.
Kako gledamo na mlade? Kakšne vzgojne načrte pripravljamo zanje? Kakšne formalne in neformalne vzgojne priložnosti jim nudimo? O teh temeljnih vprašanjih mladinskega dela razpravlja ta knjiga, ki želi postati več kot le splošna razprava o mladih. Želi postati učni priročnik mladinskim delavcem, da bi preverili svoje delo in, če je potrebno, tudi spremenili svojo vzgojno paradigmo. Predvsem pa želi, da bi na mlade gledali pozitivno in z vidika možnosti, ki jih mladi potrebujejo, da bi v polnosti razvili svojo osebnost.
Temeljni teoretski okvir tega dela je želja po celostnem razvoju mladih, razvoju v vseh razsežnostih in oblikovanju pozitivne identitete. Kdor ima jasno oblikovano svojo identiteto, je močnejši, bolj podjeten, odporen, ustvarjalen in več prispeva družbi. Lažje doseže svoj polni razvoj.
Knjiga posveča veliko pozornosti razvojnim potrebam in pomembnosti ustvarjanja zdravega okolja, v katerem mladi odraščajo. Bralec si bo zapomnil 5 C-jev, kazalnikov pozitivnega razvoja mladih. Razvoj mladih je vedno povezan z okoljem, s primarno družino in s širšim družbenim kontekstom, ki vpliva pozitivno na razvoj mladih ali zavira njihov razvoj. Bistvo vzgoje je proaktivnost, ki izhaja iz potreb in želja ter ustvarja možnosti in priložnosti za razvoj. Človeka usmerja v prihodnost, ker je cilj ali smoter (gr. telos) ključna motivacija. Človek dela to, kar ga vleče v prihodnost. Zato je pomembno, da vsi, ki delajo z mladimi, usmerjajo svoje dejavnosti s teleološkega vidika ter da gradijo na motivaciji, ki mlade vleče v njihovo prihodnost. Tako mladi postajajo sami vse bolj protagonisti lastnega razvoja.
Naloga zvesto poudarja razlike med fanti in dekleti, med njihovimi razvojnimi različnostmi in vzgojnimi potrebami. Pomembno je poznati potrebe deklet in potrebe fantov, da je mladinski delavec na pravem mestu in v pravem trenutku: s pravo besedo, s smiselno dejavnostjo, z ustvarjalno navzočnostjo, z ljubečim odnosom. Vsak mladinski delavec, ki zna dobro poslušati, ujame nešteto takih trenutkov v druženju z mladimi in te trenutke si mladi zapomnijo za vse življenje. Ker jih je nekdo slišal, upošteval, sprejel, razumel in bil blizu s pravo dejavnostjo.
Vzgojiteljsko delo je umetnost ljubezni in kjer je ljubezen, se vsak dan dogajajo čudeži. Želimo si, da bi to delo avtorice s. Barbare Poredoš odmevalo med vsemi, ki se posvečajo mladim, in postalo navdih za refleksijo svojega dela (vključene so delavnice z vsemi dejavnostmi in vprašanji za osebno in skupinsko razmišljanje) ter nov zagon za to plemenito delo, od katerega so odvisni kakovost družbe, predvsem pa zdravje, ustvarjalnost in veselje mladih na njihovi osebni poti razvoja.
Silvo Šinkovec, Predgovor
Knjigo na 238 straneh je izdala salezijanska založba Salve.