26 dni dela, več kot 300 vključenih oseb, med njimi sinodalni očetje, strokovnjaki in slušatelji, kar 14 jezikovnih delovnih skupin …
Kaj po vsem tem velikem naporu ostaja po škofovski sinodi o »Mladih, veri in razločevanju poklicanosti«? Sinoda je pripravila sklepni dokument, bogat s smernicami. A papež Frančišek je dejal nekaj več: »Rezultat ni dokument … pripravili smo ta dokument in ga potrdili. Sedaj naj Duh po njem deluje v srcih.«
V svojem nagovoru ob robu sinode, po potrditvi sklepnega dokumenta, za katerega so glasovali člen za členom, je Sveti oče osvetlil pomembnost same sinode: »to ni parlament,« temveč »izbran prostor, kjer lahko deluje Sveti Duh.«
Pravo bogastvo sinode je na prvem mestu večje poznavanje, ki ga ima Cerkev v svetu mladih in v njihovih željah, zahvaljujoč skupni poti sinodalnih očetov in mladih; spoznanje, da Cerkev in svet nujno potrebujeta mlade, njihovo navdušenje in njihove energije; sprejem vsaj del od tisočih predlaganih točk za obnovo mladinske pastorale v škofijah, župnijah in gibanjih.
Po tednih poslušanja Kristusovega glasu v mladih so ob koncu tudi sinodalni očetje namenili nekaj besed mladim preko pisma, v katerem preprosto potrjujejo: »Želimo biti sodelavci vašega veselja, da bi se vaša pričakovanja spremenila v ideale.«
Škofje in vsa Cerkev priznavajo slabosti in grehe, vendar upajo, da to ni ovira za zaupanje mladih; Cerkev je kot mati, pripravljena spremljati jih »na vseh koncih sveta.«
Oblikovanje sklepnega dokumenta ni bil le formalno dejanje. Razdeljen je na tri dele, vsak del ima štiri poglavja in povzema strukturo Pripravljalnega dokumenta. Ohranja tri stopnje: prepoznati, razlagati, izbirati kot stopnje poti, ki mora zaživeti v življenju Cerkve v odnosu do mladih. Pomenljiva je tudi izbira podobe Emavsa, podobe Jezusa, ki ga na poti dohitita dva učenca in jima najprej prisluhne, preden spregovori. To daje okvir celotnemu besedilu in postopoma vodi bralca od spoznavanja do razlage in izbire.
V 166 členih se sklepni dokument argumentirano opredeli do odnosa s svetom mladih: vloga župnij, svetovni dnevi mladih, razlike med moškim in žensko, vzgoja, medverski dialog, sprejemanje migrantov, družina, spolnost, bogoslužje, ranljivost, samsko življenje, vzgoja za zakon, za duhovništvo in redovno življenje, digitalni prostor, oblike zlorab, misijonskost …
Kar ostaja odprto in česar sinodalno dogajanje ni zaključilo, je pa najbolj pomembno, je udejanjanje, izvedba. Usmeriti se moramo k svetosti. Zadnji člen pravi: »Balzam svetosti, ki ga proizvaja dobro življenje tolikih mladih, lahko pozdravi rane Cerkve in sveta ter nas vrne k polnosti ljubezni, h kateri smo poklicani: sveti mladi nas pozivajo, da se vrnemo k naši prvi ljubezni.«
Povzeto po ANS