V korak z mladimi.

Razlike v komunikaciji generacij

Gen X, Gen Y, Gen Z, Gen Alfa, Gen C so izrazi, ki so se uveljavili v našem vsakdanjem besednjaku. Vendar lahko razumevanje razlik med temi kategorijami povzroči zmedo. Katalogizirati različne generacije in njihove različne načine pristopa k svetu komunikacije je bila naloga Macieja Makuła, SDB, člana sektorja za družbeno komuniciranje, ki od februarja 2023 pripravlja prispevke o komunikaciji v salezijanski družini.

V kontekstu generacijskih razlik postane komunikacija včasih precej zapletena in celo medsebojno nerazumljiva. Temu se nato pridružijo še ustrezni kulturni konteksti, ki bodisi pomagajo pri komunikaciji bodisi jo ovirajo.

Zato je Makuła v svojem četrtem članku želel prikazati temeljne razlike med generacijami X, Y, Z, Alfa in C ter razlike pri posredovanju in sprejemanju sporočil teh generacij.

Po opisu njihovih značilnosti in orisu časovnih meja vseh teh generacij avtor vse skupaj ponovno prebere s salezijanske perspektive in bralcem zastavi nekaj vprašanj.

Kaj je značilno za različne generacije pri salezijanskem delu, vzgojnem delu in na trgu dela? Kaj druge generacije pričakujejo od mene v komunikaciji? Zakaj je treba sporočilo prilagoditi? Kakšni so motivi različnih generacij? Kako naj vodim predstavnike različnih generacij v svoji ustanovi? Kako naj obvladam komunikacijske konflikte, ki izhajajo iz različnih komunikacijskih pristopov?

»Ta vprašanja,« pojasnjuje Makuła, »vodijo k večji zavzetosti pri učenju oblik komuniciranja, ki jih prednostno uporabljajo različne generacije, pa tudi k plodnemu medgeneracijskemu sodelovanju pri številnih izobraževalnih projektih in delih.«

Salezijanska družina se z vso zavestjo dotika vprašanj in načinov komunikacije vsake mlade generacije. »Tehnološki napredek vpliva na kulturo in tudi na komunikacijske paradigme, ki nenehno postavljajo pred izziv tiste, ki delajo in vzgajajo v duhu svetega Janeza Boska,« nadaljuje avtor besedila. »Zato je pomembno spoznavati nove generacije, ki predstavljajo komunikacijske značilnosti in vedenje, ki pogosto pozitivno presenečajo, pri čemer jim pomagajo tehnologija brez primere in načini ustvarjanja komunikacijskih procesov.«

Prispevke objavlja salezijanska agencija InfoANS, v slovenskem prevodu Andreja Baligača pa so na voljo na spletni strani Založbe Salve.

Gen X, Gen Y, Gen Z, Gen Alfa, Gen C – razlike v komunikaciji

Oblikovanje prihodnosti medijev z migranti in begunci

Komunikacija z novinarji kot pomoč pri upravljanju informacij (odnosi z mediji)

Zunanja in notranja komunikacija v salezijanski družini

Morda vas zanima tudi